marți, 10 noiembrie 2009

Scrisoare către liceeni

10 comentarii:

WildChild spunea...

Stiam "scrisoarea"! Interesant ce spune acolo. Dar tot nu sunt de acord cu ceva acolo. Nu banii sunt calea..trebuie sa lecturam, sa ne documentam pentru a putea schimba legi si a face viata mai buna intr-o tara in care banul guverneaza ? Eu tot cred ca banii sunt foarte importanti. Mergeti la scoala si invatati carte...etc,etc...dar unul cu bani tot o va duce mai bine ca voi. Daca n-am bani, ce las in urma mea, dupa ce mor ? Cultura pe care mi-am insusit-o atatia ani ? Ce am castigat ? Am murit destept ? Avand bani, macar las avere urmasilor mei, sa o duca si ei bine.
Asta ar fi parerea mea.

artemis spunea...

Da, si mie imi era cunoscut acest apel la cultura.Frumoasa initiativa!Cat despre opinia lui Wildchild, da-mi voie sa te atentionez: Tudor Chirila spune ca banii nu trebuie sa fie un scop, adica sa nu ajungem sa traim doar pentru ei, sa devenim sclavi ai lucrurilor materiale.Cat despre faptul ca sunt cei mai importanti(banii), sunt curioasa cum o sa ii obtii , ca doar lectura, cultura invatatul sunt nesemnificative...
Fara cultura nu putem trai complet, ratam prea multe lucruri minunate, si sunt sigura ca orice copil apreciaza in primul rand mostenirea spirituala, dragostea oferita, in niciun caz lucrurile strict materiale.

WildChild spunea...

Ce ratez ? Nu ratez nimic. Tu nu vezi ca in ziua de azi aia cu 4 clase traiesc bine si cei cu facultati mor de foame ? In yiua de azi conteaza mai mult scoal vietii!

artemis spunea...

Si daca exista si o serie de inculti care au bani, hai sa generalizam la maximum!Sa nu mai invatam, ca e mai usor sa facem afaceri ilegale!E important sa ai si experienta de viata dar fara niste cunostiinte solide riscam sa devenim niste bufoni.Ce ratezi?Ratezi niste emotii pe care nu ti le pot oferi nici toti banii din lume, cele oferite de adevarata arta(muzica, pictura, poezie, cinematografie, fotografie).Risti sa ramai o viata la acelasi stadiu, sa nu evoluezi deloc spiritual,si e trist(sa manance si sa doarma poate f bine si un catel sa o faca)

WildChild spunea...

Prefer sa am bani si sa ma distrez, sa-mi traiesc viata, nu sa fac scoli, facultati, pana la 30-40 de ani. Am sa ma trezesc atunci ca mi-a trecut jumatate din viata si ce am facut ? Am facultati, scoli, si asta cu ce ma incalzeste ? Sunt un om citit, cult, dar pentru asta am trait ? Daca maine mor, am vreo satisfactie ? Ca mor cu 'nşpe facultati ?

artemis spunea...

Dar cine a zis ca daca faci o facultate nu te poti distra?(viata de student,toata lumea stie ca presupune si o doza buna de distractie)
Interesanta conceptie..chiar..daca maine ai muri, ai avea vreo satisfactie?

WildChild spunea...

Nu, nu am nicio satisfactie. Discutia asta ar putea continua mult si bine. Eu totusi imi mentin parerea. As fi mai fericit daca as avea bani, decat as fi daca n-as avea! Eu cred ca banii ADUC FERICIREA! Si certurile in diferite familii apar in general din cauza lipsei banilor. Nu spun ca nu ar putea fi fericire si fara mari bogatii, sau ca in familiile instarite nu exista certuri, probleme, pentru ca nu e adevarat. Dar unde sunt bani, acolo parca e mai multe fericire decat acolo unde nu sunt.

artemis spunea...

Ei bine, eu as muri impacata, desi in momentul asta nu am am niciun leu in buzunar.Stii de ce?Pentru ca stiu ca nu am trait degeaba, ca am facut niste oameni sa zambeasca si ca le-am oferit cata dragoste am putut.
Nu neg ca banii au rolul lor, dar am descoperit ca exista lucruri mult mai importante, lucruri ce nu se pot cumpara...inclusiv fericirea asta la care zici ca aspiri sa stii ca nu poate fi cumparata de la magazin.Poate iti satisfaci cateva dorinte cu banii, dar doar atat.Fericirea se "cumpara" cu batai nebunesti de inima si zambete, cu dragoste si bunatate, si multealtele.

artemis spunea...

Sa traiesti doar pentru tine,nu sa ii faci pe alti fericiti, pentru ca daca faci asta risti sa "fii luat de fraier".Imi pare rau sa spun asta,dar afirmatiile tale denota egoism.Intr-adevar, te poti rezuma la asta, dar asa nu vei cunoaste cu adevarat fericirea;nu stiu daca ai observat dar fericirea(chiar si o simpla distractie de genul iesirilor in oras)e mult mai placuta cand ai alaturi unul sau mai multi prieteni.In incheiere, concluzia unui film care personal, mi-a dat de gandit(Into the wild):"Happiness is real only when it is shared"

Fetita Junglei13 spunea...

Poti sa ai si scoala,poti sa ai si scoala vietii, poti sa ai multe,daca nu ai "papa si mama" cu greutate,degeaba.Dar nu-i bai,ca invatam pentru noi.

 
blog template by suckmylolly.com : header hand photo by Aaron Murphy