joi, 9 aprilie 2009

Pirateria...perfect justificabilă

Pirateria dăunează grav libertăţii...Poftim?!Majoritatea celor care "piratează" jocuri ,muzică,filme etc de pe internet sunt elevii,tinerii,cei care le folosesc.Se pare că practicând astfel de activităţi suntem pasibili chiar de pedeapsa cu închisoarea!Ni se spune clar să nu încurajăm sau să practicăm "pirateria".Aşadar,gândiţi-vă că tot ce aveţi în calculator ,muzică,filme,programe etc.şi de asemenea toate bunurile voastre de uz digital trebuie să aibă licenţă,sau să poată fi justificate într-un alt fel decât downloadul.Să facem un calcul...să spunem că nu am nimic în calculator decât windowsul...Acest program m-ar costa 579 lei,să zicem jumătate din salariul lunar al unui muncitor sau cu 100 de lei mai mult decât şomajul pe care îl primeşte un absolvent de facultate nelucrător.Practic,dacă sunt un tânăr absolvent de facultate care încă nu lucrează,pentru a putea să-mi utilizez calculatorul liniştit ar trebui să nu mai fac nici un fel de cheltuială o lună şi să opresc şi un sfert din şomajul pe luna viitoare.Dar nici aşa nu aş putea să fac mai nimic pentru că pc-ul ar fi dotat doar cu programul iniţial software.Aş putea eventual să privesc nişte poze de pe un cd sau să mă joc schimbând backgroundul la desktop.Să zicem totuşi că am făcut acest sacrificiu pe care l-am resimţit din plin timp de 2 luni.Acum vreau să introduc în calculator nişte muzică.Nu îmi place muzica din ţara mea aşa că mă orientez spre nişte artişti străini.Un album al unui artist străin costă 35 de lei şi conţine 12 piese.Vreau măcar 150 de melodii aşa că am să cumpăr în jur de 12,13 albume din salariul meu de proaspăt absolvent.Când vine vremea să plătesc constat stupefiat că şomajul nu îmi ajunge şi renunţ la unul din albume.Deci,mi-am cheltuit luna aceasta tot venitul meu pentru 140 de trackuri.Nu o să mai mănânc dar măcar pot asculta muzică.Luna viitoare,când iau din nou şomajul mă gândesc să-mi cumpăr şi nişte jocuri.Am încercat să downloadez dar puştii de pe forumuri mi-au spus că nu este bine,de aceea este ţara asta aşa cum e, pentru că oamenii ca mine downloadează jocuri de pe net.Am zis totuşi să nu fiu atât de nesimţit şi să le cumpăr în original.Vreau măcar 4 jocuri,să nu mă plictisesc.Intru într-un magazin de specialitate şi mă uit la preţ.Cel mai ieftin joc e 150 ron.Iar trebuie să fac foame 2 luni,dar măcar o să mă pot juca în voie,iar ca bonus nici cei care descriu jocuri pe forumuri nu mă vor înjura pentru că vor ştii că mi-am cumpărat jocurile în original.Am nevoie de calculator să fac nişte lucrări ,dar pentru asta îmi trebuie programul acela...Microsoft word.Este cam 100 ron,scap ieftin de data asta.După câteva luni de foame am în calculator totul original, mai puţin programele mici pe care, recunosc, le-am downloadat de pe google.Fac o vizită acasă, părinţii mă văd că sunt cam slăbit şi mă întreabă de ce sunt aşa,de ce nu mănânc şi de ce port acelaşi tricou de 5 luni la rând, gândindu-se pe ce cheltui oare banii.Cu un zâmbet mare pe faţă am să le răspund că nu prea am mai cumpărat mâncare sau haine, dar în schimb am toate hologramele de la jocurile şi de la programele cumpărate lipite pe spatele tricoului purtat în fiecare zi timp de 5 luni.Abia aştept să vină următorul şomaj să îmi cumpăr mozila firefox.Dacă mă învăţ cu mâncarea puţină poate în câteva luni o să-mi cumpăr şi un antivirus bun,cine ştie.Părinţii mei se uită îngrijoraţi la mine,iar în cele din urmă tata o trimite pe mama să-mi pregătească un pachet consistent pentru că preferă să îmi facă ei pachet acum,decât să mi-l facă mai târziu pentru la puşcărie.Oricum,cu atâtea programe care îmi sunt necesare pentru pc nu cred că aş mai putea să mă gândesc la mâncare.Una peste alta,e bine,acum am o siluetă de invidiat,fetele cred că fac sală.Seara când ajung acasă,mă aşez liniştit în faţa calculatorului şi mă uit la filme cu închisori,bineînţeles cumpărate sau închiriate,conştient de faptul că nu am să ajung niciodată acolo,sau cel puţin nu pentru piraterie.
Peste câteva săptămâni mă duc în vizită la un prieten.El pleacă la baie iar eu rămân la calculator.Văd şi rămân stupefiat.Avea în calculator multă muzică,filme fel de fel,jocuri peste 20.M-am gândit oare de unde are atâţia bani băieţaşul ăsta.Apoi mi-a picat fisa,e posibil să le fi piratat.Încep să mă uit bănuitor prin casă după carcasele la cduri care trebuiau să aibă hologramă ,dar nu le găsesc.Până la urmă îl intreb:Auzi,astea sunt originale nu?Iar el îmi răspunde râzând că nu,întrebându-se cine ar fi atât de nebun să le cumpere în original.Inima începe să-mi bată tare gândindu-mă că am lângă mine aşa un infractor periculos.Îi spun că merg până la baie şi sun la poliţie de pe telefonul meu mobil.Poliţia îmi spune că sunt un pic dus şi că poate ar trebuii să dorm un pic.Eu insist disperat,iar în cele din urmă,după 2 ore soseşte un poliţist la usă.Colegul răspunde şi rămâne uimit.Eu plecasem deja,dar am urmărit scena din scara blocului.Poliţistul intră probabil pentru investigaţie.Ies după câteva minute râzând amândoi.Poliţistul avea nişte cduri în mână.Îi mulţumeşte băiatului pentru manelele pe care le căuta de atâta timp pe dc şi pleacă zâmbind.Colegul inchide uşa.Pot spune că am rămas şocat de justiţia acestei ţări de nimic.L-a lăsat să scape,ba chiar şi poliţistul a devenit într-un fel complice.Nu mai aveam ce să fac.Ajuns acasă instalez strong dc şi îmi petrec toată noaptea downloadând muzică şi spunându-le nebunilor de pe forum că o să ajungă la fel de tâmpiţi ca mine.De foame,mănânc tot pachetul de la mama,conştient că şomajul de luna viitoare,nu am să-l mai dau pe programe.Ce prost am fost,dar acum,dacă ajung la puşcărie?

0 comentarii:

 
blog template by suckmylolly.com : header hand photo by Aaron Murphy