sâmbătă, 25 iulie 2009

Circulaţia


Am văzut zilele acestea un nou accident, unul asemănător cu cel al studentei lovite pe trecere.Un om care traversa a fost lovit cu aproximativ 100km/h de un tânăr de 19 ani care era la volanul unei maşini de lux şi despre care se bănuieşte că participa în acel moment la o cursă ilegală.Băiatul era evident fiul unui om destul de înstărit şi probabil nici el nu va avea de suferit vreo pedeapsă dură, poate doar vreo amendă pe care oricum o va considera un nimic şi suspendarea permisului pentru câteva luni.Uimitoarea este felul în care privesc aceşti oameni care fac astfel de accidente victimele.Camerele de luat vederi l-au surprins pe tatăl băiatului spunându-i" nu zici nimic, nu vorbeşti cu nimeni, eşti şocat".Modul în care aceste persoane îşi iau apărarea şi dezinvoltura cu care răspund în astfel de situaţii şochează.Iniţial toţi spuneau că vina a fost a pietonului deoarece acesta traversa pe roşu.Probabil nu s-ar fi întâmplat nimic dacă băiatul ar fi respectat legea şi nu ar fi depăşit 30km/h în apropierea trecerii.Dacă la viteza legală ar fi frânat, probabil pietonul nu ar fi avut decât câteva vânătăi sau poate o fractură.Totuşi, cânt loveşti un om cu 100 km-h este foarte probabil ca acesta să nu aibă un viitor strălucit.Şi aici vine întrebarea?De unde atâtea accidente?Acestea două sunt doar o mică parte, sunt o mulţime de astfel de accidente care nu sunt prezentate la tv.De ce şoferii consideră normală o viteză de 70-100 km lângă trecerile de pietoni?Cauza acestor accidente este superficialitatea cu care se tratează lucrurile, în cazul nostru, deplasările cu maşina sau pe jos.Viaţa noastră de zi cu zi implică şi traficul rutier.E firesc, ne obişnuim cu el, avem probleme, ne grăbim, cunoaştem deja străzile care sunt mai puţin aglomerate, traversăm pe roşu sau dacă suntem cu maşina nu mai reducem pentru că ştim că nu trec pietoni şi pentru moment, uităm de reguli şi de pericole ca şi când ne-am plimba prin sufragerie.Mulţi dintre cei care conduc obţin permisele cu un efort minim, iar teribilismul, tinereţea, nevoia de adrenalină îi face să gândească mai puţin sau deloc.Totuşi, un lucru oarecum greşit este şi modul de fabricaţie al maşinilor.Maşinile ies din fabrici fără limitatoare, capabile să atingă viteze de peste 200km-h.Acest lucru este cam incorect.Dacă ar fi să ne luăm după lege, la noi în europa nu poţi circula absolut nicăieri cu o viteză mai mare de 130km-h, pe nici un fel de drum, indiferent de ce vehicul ai.Cu toate astea maşinile ating mult peste această limită.Nu sunt nici maşini de concurs, nici raliuri, cursele pe străzi sunt interzise deci, de ce?Este interzisă şi modificarea maşinilor şi adăugarea de tot felul de dispozitive şi kituri de performanţă care nu provin din fabrică, dar totuşi străzile sunt pline de maşini" tunate" care primesc abrobări de la autorităţi.Şcolile de şoferi se fac în câteva zile, permisele se eliberează imediat, iar şoferii şi pietonii sunt fericiţi până ajung la camera de gardă.Din fericire, ţara noastră are unul dintre cele mai complexe şi bine puse la punct coduri rutiere.Acesta ar trebui cunoscut de toţi participanţii la trafic, fie ei pietoni, biciclişti, căruţaşi, şoferi sau oricine altcineva, măcar într-o mică măsură.Orele de educaţie rutieră sunt obligatorii cel puţin o dată pe săptămână în şcoli şi licee, dar nu sunt făcute în nici 5 la sută.Aceste reguli sunt făcute şi ele cu un scop.Cei care le-au emis nu au avut în interes umplerea stâlpilor de semne sau cărţilor de reguli ci protejarea vieţilor noastre.Prin respectarea lor nu vom fi mai fraieri sau mai înapoiaţi ci ne vom proteja şi feri de pericole.Cunoaşterea acestor reglementări de către şoferi este probabil mai mult decât necesară, iar în ele este specificat tot ce trebuie să ştii pentru a te proteja de accidente.Acest set de reguli este făcut în aşa fel încât dacă ar fi respectat probabil nu ar mai exista accidente, sau poate doar accidente uşoare.Pe lângă regulile propriu-zise, conducătorii care circulă pe străzi ar trebuii să trateze aceste deplasări cu mai multă atenţie, să conducă mai responsabil şi să nu înceteze să respecte regulile doar pentru că au experienţă sau îşi cunosc maşina.Atâta timp cât îi poţi răni pe alţii trebuie să fi mereu conştient de pericolele care s-ar putea ivi.Chiar şi pietonii greşesc de multe ori presupunând că maşinile îi văd sau că îi vor evita, ceea ce este greşit pentru că şi şoferul consideră că pietonul va face acelaşi lucru.Aşadar, fie că suntem pietoni sau conducători să încercăm să fim atenţi când circulăm, să ne protejăm pe noi înşine şi să dăm dovadă de concentrare dar şi de o atitudine relaxată.Dacă vom renunţa la obiceiuri ca depăşitul vitezei, cursele de maşini şi teribilismul în trafic, grabă probabil că numărul victimelor care apar anual din cauza acestor cauze ar scădea cu mult.

2 comentarii:

Fetita Junglei13 spunea...

Ar scadea foarte mult.Stii, respectul ala e valabil si in trafic, dar din pacate lipseste cu desavarsire la foarte multi.

WildChild spunea...

Germania este singura tara din Europa care nu are limita de viteza pe autostrada :). Toata lumea ar trebui sa aiba educatie rutiera, insa asta nu se poate atata timp cat la noi in tara avem soferi (cu permis de conducere) care nu stiu sa scrie si sa citeasca...Cum e posibil asa ceva ?

 
blog template by suckmylolly.com : header hand photo by Aaron Murphy