joi, 13 august 2009

Patriotism


Părerea noastră, a locuitorilor, despre ţara noastră este una nu foarte bună.Fireşte, am exagera dacă am spune că lucrurile stau mai bine decât avem noi impresia şi că totuşi ţara se află la un nivel destul de acceptabil pe scara mondială.Nemulţumirile, dispreţul şi de multe ori chiar ura noastră sunt justificabile într-o anumită măsură.La noi există multe nereguli, toate merg prost, dar dacă ne-am uita atent am vedea că o parte din lucrurile care merg prost la noi merg prost şi prin alte părţi.Avem o mulţime de defecte, o mulţime de obiceiuri proaste şi încercăm să îi imităm pe străini cumpărându-ne maşini la fel ca a lor, haine la fel ca a lor, împrumutând cuvinte de la ei, dar nu reuşim să îi imităm când vine vorba de progresul lor şi de comportamentul lor mai civilizat.Suntem nemulţumiţi...ca-n România...toate pe dos.Românii au într-adevăr o mulţime de imperfecţiuni şi formează un popor cam necizelat, dar probabil unul dintre cele mai mari este că lui, deşi recunoaşte de puţine ori, îi place să fie aşa.De multe ori vedem cum noi ca ţară ne complicăm viaţa singuri şi ne-o facem mult mai grea fără să realizăm ceva anume.Ne-am obişnuit să spunem "asta e", cu ideea că aştia suntem şi că probabil nu ne vom schimba vreodată.Şi asta ne trage în jos.Ceea ce trebuie noi să facem este să încetăm să ne subestimăm, să încercăm să ne ridicăm din aceast "somn de moarte" în care am intrat de mulţi ani şi din care, să recunoaştem, nu am făcut prea multe eforturi să ne trezim.Trebuie să începem să ne punem întrebări, oare de ce la noi nu merge?Cum de reuşesc ceilalţi şi noi nu?Ce au străinii în plus faţă de noi?Nu putem spune că sunt mai deştepţi pentru că minte avem şi noi slavă Domnului...dar este cuprinsă de o mentalitate " românească ", o mentalitate pe care ne-am creat-o de-a lungul anilor şi este probabil cel mai prost lucru pe care l-am făcut vreodată.Nu ne mai putem spune că aşa e la noi şi că niciodată nu va fi altfel...deoarece e posibil ca acest lucru să devină un adevăr.Trebuie să ne dăm seama ce e în neregulă cu noi şi să ne punem şi noi în rândul lumii...al lumii civilizate, moderne.Este esenţial să învăţăm să "ne spălăm ruferele în familie" fiind conştienţi că poate şi ceilalţi au probleme, dar strâng din dinţi, se chinuie şi le rezolvă.Să învăţăm să folosim cu cap ajutorul celor din jurul nostru ar fi din nou un pas mare pentru ţara noastră.Deci...de ce are nevoie România?De acea ambiţie şi dragoste de care am dat dovadă acum câteva secole în mai multe rânduri...de ceva asemănător.Poate că puterea de schimbare nu e în totalitate la noi...cei "de sus" deţin controlul cu adevărat.Se spune într-adevăr că nu se face primăvară cu o singură floare, dar cu 20 de milioane am putea să ne facem speranţe că ne vom crea aici la noi o primăvară de care să ne putem bucura şi cu care să ne "bucurăm" şi strămoşii care au făcut o mulţime de sacrificii pentru acest popor şi pentru binele lui de care noi acum parcă ne batem joc.Reclama de mai jos este una destul de inspirată, iar ceea ce spune este adevărat "România va creşte prin bun simţ şi responsabilitate".

1 comentarii:

Fetita Junglei13 spunea...

Exact.Si la altii se intampla lucruri ciudate,anapoda si cate si mai cate,dar ei nu promoveaza ca noi.Noi ne facem singuri antireclama la straini.

 
blog template by suckmylolly.com : header hand photo by Aaron Murphy