luni, 31 august 2009

Un colţ de rai pe pământ






(...imposibil de redat în cuvinte.Te simţi copleşit de atâta frumuseţe, de atâta pace sufletească.Un loc în care au loc sute de persoane dar în care cel mai bine te vei simţi singur pentru că este ideal pentru regăsire sufletească, meditaţie, rugăciune.
E ceva unic, ceva ce pluteşte în atmosferă ca o adiere lină, ceva prezent în fiecare petală de floare , în fiecare zumzet de albină, în fiecare pată de culoare, în fiecare fâşie de lumină, ceva inexplicabil dar care te face să simţi că ai păşit pe un tărâm binecuvântat de Dumnezeu.)
Am ales să încep acest articol cu câteva pasaje din caietul meu de impresii care au fost trăite în acest loc minunat care este mânăstirea Crasna.
Această oază de linişte se află în judeţul Prahova,în satul Schiuleşti şi se poate ajunge la ea atât din oraşul Vălenii de Munte cât şi din oraşul Slănic.Odată ajunşi în sat, urmează un drum de vreo 2km prin pădure, drum destul de dificil dar cu atât mai minunat cu cât ştii ce te aşteaptă la capătul său.(Deoarece în timpul traseului nostru pe jos, începuse Sfânta Liturghie, am avut ocazia de a auzi cum întreaga pădure răsună de imnuri adresate lui Dumnezeu) .Văzând porţile sculptate în lemn, dupa drumul greu, ai impresia ca ai ajuns la porţile raiului.
O să încerc să descriu puţin minunile palpabile, pentru că ceea ce am simţit depăţeşte cu mult forţa cuvintelor omeneşti.
Aşa cum deja probabil v-aţi dat seama, această sfântă mânăstire se află departe de orice urmă de aşezare, oriunde priveşti vezi doar păduri dealurişi munţi.
Istoria ctitorii se pierde in negura câteorva veacuri; acum există 2 mânăstiri probabil si datorită numărului în continuă creştere de călugări.Există, de asemenea şi un altar în aer liber care dă sfintelor slujbe un aer deosebit.Vă mai spun că există posibilitatea de a rămâne acolo pentru mai multe zile(pentru mai puţin de 3 zile nu veţi plăti nimic).
Eu am avut minunatul prilej de a înnopta acolo, şi pe lângă Sfânta Liturghie am asistat la slujba de seară, şi la cea de la miezul nopţii care m-a impresionat adânc.
Foarte aprope se află şi un mic lac ce adăposteşte nuferi albi ca zăpada.
Indiferent de ce aş spune, cuvintele sunt mult prea sărace pentru a putea descrie ce înseamnă cu adevărat o vizită aici, ce simţi când vezi feţele pline de blândeţe, înţelepciune şi har ale călugărilor.
Celor ce caută un refugiu liniştit, departe de agitaţia vulcanului urban, le recomand cu căldură un pelerinaj ce se poate prelungi foarte uşor de la câteva ore la câteva zile la mânăstirea Crasna.
...te simţi mic, nenumăratele peisaje care se succed pe rând în faţa ochilor te sileşte să te smereşti şi să lauzi pe Bunul Dumnezeu că a binevoit să le lase pe acest pământ pentru bucuria simţurilor şi mai ales a sufletelor nostre.

5 comentarii:

*Ingerasul si Pufosul* spunea...

da...este un loc minunat...mie imi place drumul pana acolo....cand urc prin padure...totul e asa de abrupt incat te vezi nevoit sa t tii de radacinile copacilor....si am vazut ca ai luat in considerare si nuferii..si eu am fost incantata de ei

Anonim spunea...

frumos,mi-ar place sa o vizitez candva:)

Fetita Junglei13 spunea...

E a nu stiu cata oara cand revin si citesc si nu stiu ce sa-ti scriu.E minunat acolo,e liniste,e o alta lume,uiti de toate si nu ai mai pleca

WildChild spunea...

Si noi am fost prima oara acolo, vara aceasta...Exact cum ai descris. Intr-adevar, un colt de rai pe pamant.

Cristina Rizea spunea...

in cazul in care sunteti interesati de cazare in satul Schiulesti - la 3 km de Schitul Crasna, puteti inchiria Casa de Vacanta Schiulesti http://www.pensiuni-agroturism.ro/?unitID=104&back=true
... asa veti putea sa va bucurati pe indelete de intreaga zona care e superba.

 
blog template by suckmylolly.com : header hand photo by Aaron Murphy