vineri, 15 mai 2009

Modestie



Modestia...ceva ce apare din ce în ce mai rar printre noi.Observăm că foarte multe persoane suferă de această lipsă de modestie acută care se manifestă din ce în ce mai intens.Este bine să ne apreciem pentru calităţile, realizările şi eforturile noastre dar nu e bine să exagerăm.Apreciându-te pe tine însuţi, prinzi încredere, curaj şi devii mulţumit de ceea ce faci.Cu toţii ne autoapreciem când terminăm o treabă cu bine, când facem ceva corect etc., dar asta nu înseamnă că trebuie să "scoatem ochii" celorlalţi cu asta şi să ne considerăm foarte superiori celorlalţi, invidiaţi de către cei din jur etc.Multe persoane, deşi nu au cine ştie ce calităţi deosebite şi nu au nici cine ştie ce realizări sau talente ascunse se autoevaluează totuşi ca fiind foarte superiori celorlalţi, ca fiind nişte persoane "de invidiat" şi pe care lumea întradevăr îi inviadiază şi adoră în secret.Mulţi consideră acţiuni care poate altora li s-ar părea banale nişte adevărate succese şi le văd ca pe nişte lucruri pe care alţii nu le-ar putea realiza în veci.Este adevărat că toţi suntem diferiţi unii de alţii şi fiecare om este unic în felul lui, fiecare are acel ceva special, acel ceva al lui, dar nu este chiar corect să ne vedem în faţa celorlalţi nişte adevăraţi zei, nişte persoane de neatins, invincibile şi cu totul superioare acestei lumi când numai asta nu suntem.Lauda de sine este din ce în ce mai în trend, ea nefiind practicată doar de cei tineri ci şi de cei mai maturi sau chiar mai înaintaţi în vârstă.Eu?Păi eu când am plecat în armată a doua zi m-au pus general.Eu?Păi eu la 3 ani învăţam prima partitură la pian, cântam câte 2 ore fără să mă opresc, în fiecare seară avem concert la creşă;Nu au reuşit să facă singuri, m-au chemat pe mine să le arăt, of, ce s-ar face fără mine amărâţii aştia.De asemenea, mulţi sunt şi cei care se văd deja ca fiind deţinători ale unor funcţii importante sau fiind în posturi de mare putere.Mda, îmi amintesc şi eu când eram ca tine, ai mult de muncă până ai să ajungi şi tu ca mine...Oamenii se laudă de multe ori şi cu lucruri pe care nu ştiu să le facă, sau pe care nu le-au făcut niciodată.Cu toţii se laudă şi se plasează pe nişte scări sociale ireale.Pe lângă atâta lipsă de modestie, mulţi oameni mai au încă o problemă gravă.Poate am putea spune că este chiar o boală "socială".Multe persoane au impresia constantă şi falsă că sunt mereu invidiaţi de cineva.Cutărica şi-a făcut şuviţe ca ale mele-mă invidiază, vrea să fie ca mine, vrea să mă imite, dar eu i-am zis clar "copia n-are valoare".Vedem adesea şi pe pozele oamenilor scrise fraze de genul-Zdrenţele mă invidiază.Acest lucru să zicem că nu este atât de deplasat.Zdenţele sunt de obicei nişte cârpe inutile, deci ele ar fi în stare să invidieze pe oricine pentru că oricine are o stare şi o situaţie mai bună decât ele.Deci asta este totuşi corect, putem spune cu toţii că suntem invidiaţi de zdrenţe, cârpe etc.În timp ce unii au impresia că sunt invidiaţi şi copiaţi de o categorie mai largă de persoane(necunoscute), unii îşi axează atenţia doar pe colegi de servici sau şcoală sau chiar pe o singură persoană a cărui ideal suprem este, zic ei, să ajungă asemenea lor.Această invidie închipuită este ciudată, dar şi foarte plăcută din moment ce o practică atâta lume.Încercăm să ne dăm mai mult decât suntem şi să ne mândrim cu ceea ce nu avem, făcându-i pe ceilalţi să creadă că suntem mai buni ca ei.Nu cu aceste lucruri trebuie să ne mândrim sau să ne lăudăm.Nu zice nimeni să nu te lauzi un pic când realizezi ceva deosebit şi plăcut.Să încercăm să ne mulţumim cu ceea ce suntem, să încercăm să ne întrecem cu noi înşine, să îi lăsăm pe alţii să ne laude atunci când consideră, să ne recunoaştem fără ruşine statutul şi să nu ne mai vedem atât de invidiaţi.Probabil aceasta ar fi o adevărată dovadă de superioritate...Trebuie să avem şi...puţină modestie.


Cheloo-In zgomot de masele supte
Asculta mai multe audio Muzica »

1 comentarii:

Laura spunea...

Citind articolu mi-am amintit de ce spunea profesoara de literatura:intr-o lume in care societatea incearca sa uniformizeze totul e normal ca o persoana sa incerce sa se individualizeze...evident una e sa incerci sa te evindentiezi printr-o activitate si alta sa vrei sa te impui cu tot dinadinsul chiar si atunci cand nu ai nimic de spus...din nefericire tendinta actuala e orientata spre a 2a varianta...

 
blog template by suckmylolly.com : header hand photo by Aaron Murphy