marți, 5 mai 2009

E foame de bani ?

Toată lumea in jurul meu discută despre bani. Părinţii, prietenii, cunoştinţele, toată lumea e interesată de bani. Eu inţeleg că e criză, dar nu trebuie să ne "crizăm" după bani. Imi căutam un job de vară, si părinţii mei vin cu "geniala" idee să plec din ţară sa muncesc 3 luni acolo...pentru ce ? Pentru ca acolo se fac bani. In 3 luni de zile aş putea face mii de euro. Aşa, si am să vin cu 2-3 mii de euro acasă şi ce am să fac cu ei ? Intrebându-l pe colegul meu, primesc un răspuns prompt: maşină. Aşa, deci se duc banii pe maşină. Întreţinere, taxe, benzină mi le plateste el ? Căci nu am să pot pleca din nou, acum trec a 12-a. Voi fi nevoit să stau închis in casă tot anul, k na.. trebuie să învăţ, vine bacul. Aşa, deci am să mă intorc de la muncă, voi avea maşină, dar nu voi avea bani de benzină, si nici timp când să ies la plimbare. Continui discuţia cu ai mei, şi incep să îmi scoată ochii, că ei muncesc de la vârsta adolescenţei. Aşa, şi asta e problema mea ? Eu vreau să termin scoala, să intru la o facultate, am alte planuri. Încerc sa le dau câteva motive pentru care nu aş dori să plec din oraş vara asta; nici măcar in plimbare, excursii, că nu voi avea bani. În primul rând vreau să îmi fac majoratul, să mă distrez...dar nu se prea poate. Ei bine, ştiu că viaţa nu e uşoară, şi că trebuie să munceşti ca să trăieşti bine, dar nu îmi place faptul că ai mei gândesc că eu le cheltui banii,şi că, împlinind 18 ani, trebuie să îmi câştig singur existenţa. Asta doar pentru că ei nu ai destui bani pentru ei. Ştiu că au destule datorii, şi destule probleme, dar credeam că mă vor înţelege si susţine să ajung ceea ce îmi doresc, dar incep să înţeleg că sunt o povară pentru ei?. Oricum doresc să mă angajez, să am un ban al meu, dar nu să plec peste hotare să vin cu mii de euro acasă, să îmi sacrific vacanţa doar pentru bani. Oare doar părinţii mei au asemenea gânduri "comuniste" ?Vreau să îmi petrec şi eu vacanţa aşa cum îmi doresc eu, mai ales că voi face si 18 ani,dar NU SE POATE! M-am distrat destul, trebuie să şi muncesc. Pentru ce ? Pentru bani bani bani.... Cu aceşti bani îmi voi cumpăra sănătate, fericire, dragoste, prieteni, timpul pierdut, poate în viitor o familie, etc.

Un citat spunea: "Cu bani poţi să ai orice, se spune. - Nu, nu se poate. Poţi să cumperi mâncare, dar nu poftă; medicamente, dar nu sănătate; paturi moi, dar nu somn; cunoaştere, dar nu înţelepciune; strălucire, dar nu confort; distracţie, dar nu bucurie; colegi, dar nu prietenie; servitori, dar nu fidelitate; păr cărunt, dar nu onoare; zile liniştite, dar nu pace. Coaja tuturor lucrurilor o poţi obţine pe bani, dar nu sâmburele. Ăsta nu poate fi obţinut pe bani."

Banii nu aduc fericirea, dar o întreţin :) 

PS: Nu mă aflu chiar in situaţia de mai sus, m-am referit că(,)cam asta se întâmplă in general, intre părinţi si tinerii care implinesc 18 ani.



Paraziti-Bani nu aduc fericirea
Asculta mai multe audio Muzica »

1 comentarii:

Laura spunea...

Daca in loc sa fim "infometati "de bani, am fi "insetati" de cultura...asa este:banii nu pot cumpara adevarata fericire dar cat timp oare va mai trece pana cand oamenii vor fi constienti de acest lucru si vor actiona in consecinta?

 
blog template by suckmylolly.com : header hand photo by Aaron Murphy